HAnYa InSaN BiASa...

Salam ukhwah pengikat kasih... di mana bumi di pijak, di situ ISLAM ku junjung....

aktiviti aku 1

Alhamdulillah… syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izinNya aku masih lagi bernyawa di bumi ciptaanNya ni. Berbalik kepada aktiviti aku semasa cuti itu hari adelah jugak perkara yang berfaedah aku lakukan… Antaranya…

1) Pergi ke kebun abah kutip durian… uishh.. bukan main seronok time musim duyan nih… Alhamdulillah, banyakla jugak hasilnya. Betul cakap aboh, tak rugi sebenarnya kalau kita selalu bersedekah. Malah Allah akan sentiasa menambah rezeki kita. Moga ada berkatnya Amin….


-duyan bersembunyi. kena pandai-pandai carikla dalam semak samun tu...-


-langsatpun ade. bolah dipetik dengan jari jer..-


-agak dalam gakla alur sungai ni. adela takat betis..huahua..-


-pondok berehat. belum siap sepenuhnya lagi-


-haa... nilah hasilnya kutipan aku.. sempat lagi g kutip duyan sebelum berangkat ke uia paginya...-

2) Aku tolong mak dan abah aku memproses asam gelugor. Banyak giler sampai sakit tangan beta memotong buah tersebut. Huhu..

-setelah dijemur kering n sedia untuk dimasak-


p/s: ade banyak lagi tapi aku xretila nk susun gambor banyak2.. it illeterate betol..huhu... sambung next articella...

3 comments:

wardah86 said...

selamat datang ke sem baru..huhu..bestnya dengar citer kutip buah2 kat kampung..dulu kita pun sama gak macam tu.hampir setiap bulan balik kampung pi kebun..bestnya lahai..but now..different..buzy with program,study..yang paling cian tak dapat tolong ateh macam dulu lagi..cian ateh

July 30, 2009 at 1:25 AM  
wardah86 said...

salam.selamat datang ke sem baru..moga ceria sentiasa..seronoknya dengar citer balik kampung

July 30, 2009 at 1:26 AM  
NuRDiEyA said...

wslm... memang sgt best... tp kederat xkuat nk wat everything kt kebun 2... letih mmg letih tp besh. hoho... kg aishah ktne? kesian kt ateh... lame dh xjenguk die.. moto dya bru je elok...

August 1, 2009 at 3:39 AM